رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به حرف‌های جامعه بین‌الملل برای خودداری از حمله به لبنان و غزه نکرده است.

بورل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جوزپ بورل در مصاحبه با شبکه «TVE» در خصوص تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به حرف هیچ‌کس گوش نداد «در نتیجه به درخواست‌های جامعه بین‌المللی مبنی بر عدم صدور مجوز برای حمله به لبنان و همچنین درخواست جامعه بین‌الملل برای عدم ورود به شهرهای غزه توجهی نشد».

وی به طعنه خطاب به کشورهایی که در شرایط فعلی قصد ارائه هرگونه حمایت از جمله حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی را دارند، گفت «به راحتی می توان درک کرد که کشورهایی وجود دارند که به دلایل تاریخی واضح، آماده هستند تا به اسرائیل نه تنها سلاح دهند بلکه در اقدامات دفاعی یا تهاجمی به آن کمک کنند».

بورل ادامه داد «از طرف دیگر، کشورهایی چون اسپانیا هم هستند که تلاش‌های زیادی برای رعایت قوانین بین‌المللی از خود نشان داده‌اند و نگرانی زیادی درباره پیامدهای جنگ دارند و حمایت‌های بیشتری از فلسطینیان داشته‌اند و تعهد بیشتری به ایجاد کشور فلسطینی از خود نشان داده‌اند».

در روزها و هفته‌های اخیر که رژیم صهیونیستی حملات خود را در جنوب لبنان تشدید کرده‌ است، برخی متحدان غربی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که از جنایات رژیم صهیونیستی و برنامه‌های این رژیم اطلاع قبلی نداشته‌اند و نتانیاهو به درخواست آن‌ها برای توقف جنگ در منطقه هیچ توجهی نکرده است.

کد خبر 887306
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha